KAELA
RAUHALLINEN JYVÄSJÄVEN RANTA.

JOS SINULLA ON TILAT JA IHMISET,

MINULLA ON VÄLINEET JA TAITO OHJATA!

 

Voit tilata kauttani palautumisen, hyvinvoinnin

ja stressin säätelyn tueksi:

 

LEMPEÄÄ JOOGAA

 

 

OIVALLUTTAVAA HENGITYSVALMENNUSTA TAI PALAUTTAVIA HENGITYSHETKIÄ

 

MINDFULNESS PYSÄKKEJÄ TAI TYÖPAJOJA

 

 

KYSY TARJOUS

 

KIRJOITA SÄHKÖPOSTIIN: kaelahyvinvointi@gmail.com

  • MITÄ haluaisit yhteisöllesi tarjota tai voimme myös miettiä yhdessä teille sopivan kokonaisuuden. (Ks. alta palvelulistaus.)
  • KENELLE Kuka on tilaaja ja kuinka monta ihmistä tulee arviolta osallistumaan?
  • MISSÄ tilassa ohjaus tapahtuu vai olisiko kyseessä online-tapahtuma?
  • MILLOIN Mikä olisi toive aikataulu ja onko vaihtoehtoisia päiviä tapahtumalle?

 

*Kaelan kaikki palvelut soveltuvat ensikertalaisille ja tärkeä periaate on tarjota kaikille onnistunut ja positiviinen kokemus hetkestä!

Lempeä jooga (60min)

 

Rentoutumista, palautumista & kehon huoltoa!

 

Tunnilla tehdään helppoja ja lempeitä joogaliikkeitä, jotka avaavat kehoa sekä tukevat mielen rauhoittumista. Tunti muodostuu liikkuvammasta hathajoogasta sekä levollisemmasta yinjoogasta, joissa hidastetaan olemisen äärelle (yinjooga).  Tunti päättyy loppurentoutukseen.

 

Kaikissa joogaharjoituksissa liikkeistä ohjataan variaatioita tai niitä ohjataan tukemaan joogavälinein, jotta kukin voi löytää itselleen parhaan tavan toteuttaa harjoitusta.

 

 

Yinjooga (60min tai 75min)

 

Levollista ja rauhoittavaa joogaa!

 

Yin-jooga on lempeänä joogamuotona hyvin rauhoittava ja palauttava harjoitus.  Jooga-asennoissa eli asanoissa viivytään keskimäärin 2-5 minuuttia, mikä tukee hermoston rauhoittumista. Liikkeet tehdään rennosti lattiatasolla ja asennoissa hyödynnetään joogavälineitä kehon tukena.

 

 

 

Taukojooga  (20 min tai 30min)

 

Palauttava ja huoltava tauko!

 

 

Paikanpäällä tai online

Haluaisitko tarjota lyhyen palauttavan ja virkistävän tauon yhteisöllesi?

Taukojooga pitää sisällään sekä seisaaltaan, että istuen tehtäviä joogaliikkeitä, joten lyhyt harjoitus on helppo toteuttaa helposti ja nopeasti.

 

LUE LISÄÄ JOOGASTA

Kaelan palveluun kuuluu paikalle tuodut joogavälineet, jotka osaltaan luovat hetkestä rentouttavan ja miellyttävän.

Hengityksen työpaja (Suositus 2h)

 

Tietoa, palautumista ja kokemuksia!

 

Online tai paikan päällä.

Työpajan teemoja:

  • Työpajassa vuorottelevat tieto ja harjoitukset.
  • Millainen on optimaalinen ja hyvinvointia tukeva hengitys arjessa?
  • Kehon jännitysten ja stressin purkaminen harjoittein, hermoston resetoiminen ja tätä kautta myös hengityksen tasapainottaminen.
  • Tietoisuus hengityksestä ja optimaalisen hengitystavan harjoitukset.
  • Yleisin toimimattoman hengityksen tapa, stressihengitys.
  • Miten hengityksellä voi säädellä vireystilaa ja kokemusta stressistä? 

 

 

 

Hengityshetki (60-75min)

 

 Rentouttavaa ja palauttavaa hengittelyä!

 

Haluaisitko tarjota palauttavan ja rauhoittavan harjoituksen yhteisöllesi, jossa hellitetään hetkeen hengityksen kautta, samalla optimaalista hengitystapaa vahvisaen ja erilaisia lempeitä hengitysharjoituksia kokeillen? Hengityshetki painottuu harjoituksiin ja kokemuksellisuuteen.

 

 

Yinjooga+hengityshetki (75-90min)

 

Levollista joogaa ja hengittelyä!

 

Yinjoogan ja hengityksen yhdistäminen luo levollisen ja palauttavan kokonaisuuden:

  • Yinjooga huoltaa kehoa ja tukee kehon ja mielen hellittämistä, jolloin hengityksen kanssa työskentely helpottuu.
  • Hengitysharjoitukset vahvistavat palautumista sekä optimaalisen hengitystavan vahvistumista omaan arkeen.

 

LUE LISÄÄ HENGITYSVALMENNUKSESTA

Hengitämme vuorokauden aikana 15 000-30 0000 kertaa ja silti emme ole juurikaan tietoisia omasta hengityksestä.

 

Toimiva, tasapainoinen hengitys tukee meidän terveyttä monipuolisesti, tukee optimaalisen vireystilan ylläpitämisessä sekä vaikuttaa kokemukseemme stressistä. 

Mindfulnessin perusteet ja stressinsäätely -työpaja (1,5-3h) 

 

Tietoa, kokemuksia, mielen työkaluja ja palautumista!

 

Työpajan keskeisiä sisältöjä:

  • Mitä on mindfulness?
  • Erilaisten mindfulness harjoitusten kokeilu.
  • Miten mindfulnessin keinoin voidaan vaikuttaa palautumiseen ja stressin kokemiseen?

 

 

 

Mindfulness pysäkit (30min-45min-60min)

 

Palautumista ja oivalluksia pysäkillä!

 

Online tai paikan päällä.

Mindfulness pysäkeissä tehdään erilaisia vaihtuvia mindfulness-harjoitteita. 

 

Pysäkkejä voi tilata yhden kokeilumuotoisesti tai kurssimuotoisesti useamman pysäkin, jolloin taidot vahvistuvat laajemmin progressiivisen etenemisen kautta.

 

LUE LISÄÄ MINDFULLNESISTA

 

 

Kaisa Koivuvaara ohjaajana:

Olen ohjannut jo useamman vuoden Jyväskylässä säännöllisiä joogatunteja, joihin yhdistän sekä hengityksen että mindfulnessin elementtejä. Tunnit ovat avoimia kaikille, joten huomioin jokaisella tunneilla ihmisten erilaiset tarpeet, jotta kaikki saavat tunnista positiivisen kokemuksen ja voivat toteuttaa omalle keholle ja mielelle sopivaa harjoitusta. Olen ohjaajana lempeä ja rauhallinen.

 

Ohjauksesta, opetuksesta ja tilan kannattelusta yksilöille ja ryhmälle minulla on jo vankkaa kokemusta työhistoriani kautta, toimiessani toimintaterapeuttina ja varhaiskasvatuksen opettajana ennen oman toiminimen, Kaelan, perustamista. 

 


Palautetta joogaohjauksista:

“Tulipa hyvä olo!”

“Tästä on hyvä aloittaa työviikko!”

“Olipa ihana tunti. Hyvä kokonaisuus.”

“Sulla on niin ihanan rauhoittava ääni. Sitä on kiva kuunnella.”

"Sun selkeässä ojauksessa pysyy kaikki varmasti mukana."

“Mun työterveyslääkäri sanoi, että mun liikelaajuudet on parantunut ja se on joogan ansioita se.”

“Tää oli elämysjooga!”

“Mä en ole koskaan pysähtynyt näin, kun olen koko ajan menossa ja päässä surraa. Tunti menikin nopeasti ja oli levollinen olo. Mä voisin tulla uudestaankin!”

“Mä oon niin odottanut, että pääsee taas tunnille!”

 

 

 

KYSY TARJOUS

 

KIRJOITA SÄHKÖPOSTIIN: kaelahyvinvointi@gmail.com

MITÄ haluaisit yhteisöllesi tarjota tai voimme myös miettiä yhdessä teille sopivan kokonaisuuden.

KENELLE Kuka on tilaaja ja kuinka monta ihmistä tulee arviolta osallistumaan?

MISSÄ tilassa ohjaus tapahtuu vai olisiko kyseessä online-tapahtuma?

MILLOIN Mikä olisi toive aikataulu ja onko vaihtoehtoisia päiviä tapahtumalle?

 

 

  • joogamatto
  • bolsteri/ joogatyyny
  • joogatiilet
  • viltti

Tyhy? Tyky? Työporukan, tiimin, yhteisön hyvinvointia tukeva hetki tiedossa

ja tarvitsisi jotain

rentouttavaa, palauttavaa tai oivalluttavaa?